Travel Food Pencari Makan Warung Caun Lempeng Balak

4 comments
Assalamualaikum...

Fuh.. Aktif gua menerjah gerai makan di Melaka...

Nie pulak gua pergi skali ngan adik ipar gua ngan pak mertua gua...

Lokasi kedai Semabok Melaka....

Port nieh silap-silap orang biasa-biasa tak masok.. Betul-betul kawasan rumah dia untuk tapak warung...

Warung Caun nieh menawarkan makanan PANAS.. Semua order baru masak...

Kelainan dari gerai & warung-warung lain...

Tiada Nasi Lemak.. Mee goreng digoreng secara lambak..

Lu orang order baru tukang masak akan persiapkan untuk santapan lu orang..

Gua apa yang menarik adalah LEMPENG.. Bukan apa.. Lempengkan agak PAYAH orang sekarang nak bikin..

Yang depa suka PANKEK!!! CET!! LEMPENG adalah makan tradisional beb!!! Serious.. So lu orang yang melancong atau orang Melaka yang belum pernah menerjah warung caun..

Menu makan gua pagi tueh...

Lempeng Balak...

Lempeng yang dibalut dengan isi kelapa & kelapa digaul bersama gula melaka...

Dicurah pula dengan gula melaka... Fuh.. memang manis.. Tapi rasa lempeng tidak hilang...

Menu tambahan CUCUR Bilis & Roti...

Fuh.. Lain macam wa kata... Memang terasa IKAN BILIS & Nampak roti yang halus-halus..

Kelainan ini membuatkan ramai juga orang sekitar semabok gua tengok terjah warung nieh...

So pada lu orang yang teringin nak makan?? Apa yang wa makan...

Jom terjah.. Warung Caun Makan Sedap Melaka Lempeng!!!!

Dah.. Apa-apa lu orang p terjah Warung Caun nie kat sini

Latitude / Longitude
2.196,102.289784

http://www.instantstreetview.com/1qfc1fz5d40mez3s0zglz2u

Pakai google or waze...

Jom nikmati gambar yang gua ambik untuk tatapan lu orang..


Warung Caun Landmark

Warung Caun beserta no SSM
Cucur Bilis

CUCUR BILIS & ROTI

LEMPENG BALAK


Lempeng Balak

Lempeng Kelapa


If you like this post, please share it!
Digg it StumbleUpon del.icio.us Google Yahoo! reddit

4 Response to Travel Food Pencari Makan Warung Caun Lempeng Balak

04 November, 2014

Terbaik

06 November, 2014

tu dia.....lempeng gulung pulak yea....menarik nie.... tak penah nampak kat negeri lain kot...

06 November, 2014

Aahaha thanks her share port makan...

06 November, 2014

Hahahahahaa

Lu kena terjah hazman... Port jarang2 org terjah

Post a Comment